10 Şubat 2014 Pazartesi

Karabuğday yufkasından börek

Evet evet, kabul ediyorum, son zamanlarda biraz boşladım blogu. hani bazen tek istediğiniz uyumak olur ya, kolunuzu kaldırasınız gelmez, ondan oldum biraz. Vitamin alsam iyi olacak belli ki.

Evet işte karşınızda geçen hafta reklamını yaptığım kara buğday yufkasından börek. Biz yiyip bitireli çok oldu, nerden baksanız 3 hafta, ama ancak yazabildim işte. Yufkaları Görgün istedi diye almıştım, sonra görüşüp vermek mümkün olmayınca Volkan'a bayram sevinci yaşatayım deyip, kıymalı börek yaptım. Gluten miktarını minimuma indirdiği için hoş olmakla beraber, İpek Hanım'ın çiftliği ile yaptığım yazışmalar sonucunda öğrendim ki, için de tam buğday unu az da olsa bulunuyor. Yani çölyak hastalarına, en azından İpek Hanım'dan gelenler uygun değil. İpek hanımdan gelen maile göre: 
"karabuğdaydan  yufkada  çavdar, tam  buğday  unu ve  karakılçık  unu  kullanılıyor . glüten  oranı  çok düşük  ama  sıfır  değil ..mayasız "

Glutenden uzak durmaya çalışanlar veya uzak durmak zorunda olanlar, seçimi size bırakıyorum. Evde kendim yufka yapmanın yolunu bulamadığım sürece benim için ayda yılda bir kaçamak yapmak için normal yufka yerine tercih edilecek bir yufka olacak.

Malzemeler
3 kara buğdaydanyufka
400 gram az yağlı kıyma
1 büyük soğan
1 bardak keçi sütü
2 yumurta
1/2 bardak zeytinyağı (tepsiyi yağlamak için bir miktar daha)
Karabiber, tuz
Üzeri için susam

1. Öncelikle soğanı bıztlayıp, pembeleşinceye kadar pişiriyor ve tuz karabiber ve kıymayı ekleyerek kavuruyoruz.


2. Bir kapta yumurta, süt ve zeytinyağını iyice çırpıyoruz.


3. Tepsiyi yağladıktan sonra ilk yufkayı aşağıdaki gibi serip üzerine karışımdan döküyoruz.


4. İkinci yufkayı kıvrım kıvrım bir şekilde yerleştirip tekrar karışımdan döküyoruz.


5. İkinci katın üstüne kıymayı boca edip yayıyoruz ve üzerini 3. yufka ile kapatıyoruz ve karışımdan döküyoruz.


6. En altta kalan yufkanın kenarlarını paket kaplar gibi kapatıyoruz ve üzerine karışımın kalanını döküp ve susamı serpiyoruz.


7. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.


Aynı tarifi vejeteryan versiyonu için  ıspanakla ya da pırasa ile de deneyebilirsiniz.

Eğer normal yufka kullanacaksanız, 3 yerine, 2 kat kıymanın altına 2 kat üstüne olacak şekilde 4 yufka ile yapın.

Karabuğday yufkası normal yufkaya göre çok daha sert ve kuru, o yüzden sütlü yağlı yumurtalı karışımı koyarken elinizi korkak alıştırmayın, yufka ıslansın.

Biz üzerine tabii ki sarımsaklı yoğurt koyarak yedik. Yakışıyor, tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder